Συνοπτική περίληψη του έργου:
Ο Michael Blomkvist είναι ένας μεσήλικας δημοσιογράφος που εκδίδει το περιοδικού "Millennium", με έδρα τη Στοκχόλμη που καταδικάζεται για την δημοσίευση μιας ψευδής είδησης.
Μια μέρα προσλαμβάνεται από έναν ηλικιωμένο κύριο, πρώην διοικητικό στέλεχος μιας μεγάλης δυναστείας, για να καταγράψει την ιστορία της οικογένειάς του. Η αληθινή του όμως αποστολή είναι να εξιχνιάσει μια άλυτη υπόθεση απαγωγής, της 16χρονης ανιψιάς του.
Στο πλευρό του θα βρεθεί η Lisbeth Salander, ένα παράξενο κορίτσι, άσσος στους υπολογιστές αλλά, με εκκεντρική εμφάνιση και προσωπικότητα.

Προσωπική άποψη:
Ήταν θέμα χρόνου οι Σουηδοί να εκμεταλλευτούν κινηματογραφικά πλέον, μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στον χώρο των εκδόσεων. Τι κι αν ο Larsson δεν πρόλαβε να δει το έργο του να γίνεται best-seller, πολλοί ήταν εκείνοι που φρόντισαν να αξιοποιήσουν την δημοσιότητα του "Millenium" προς όφελος της φήμης του αποθανόντα αλλά κυρίως, της τσέπης τους. Το πρώτο μέρος λοιπόν της τριλογίας μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο ευελπιστώντας δύο πράγματα. Πρώτον, να ικανοποιήσει τους fans της συγγραφικής τριλογίας ως προς την απόδοσή της στο πανί. Δεύτερον, να τραβήξει στις αίθουσες ακόμα κι εκείνους που μπορεί να είχαν ακουστά την τριλογία όμως, δεν θα άνοιγαν ποτέ τους να διαβάσουν ούτε διαφημιστικά φυλλάδια για πίτσες.

"Το Κορίτσι Με Το Τατουάζ" έχει κάτι το μυστήριο, κάτι το ιδιαίτερο. Είναι μια ιστορία παράξενη και γεμάτη γοητεία. Τα στοιχεία αυτά μάλιστα, πολλαπλασιάζονται όσο σκεπτόμαστε ότι δεν προέρχονται από την αμερικάνικη ήπειρο αλλά, από την ευρωπαϊκή και μάλιστα, από μια χώρα της οποίας θα περιμέναμε να έχει διαφορετικές βάσεις κατά συνέπεια, να δούμε άλλα δείγματα να βγαίνουν από τα σπλάχνα της. Γιατί η ιστορία, δεν είναι απλά και μόνο μια μυθοπλασία τοποθετημένη στην Σουηδία αλλά, μια τραγική και συνάμα δραματική ιστορία, βγαλμένη από την καθημερινότητα την οποία βιώνουν οι Σουηδοί και έρχονται αντιμέτωποι, με το γυναικείο φύλο να βάλεται σε πρώτο μέτωπο.

Η μεταφορά ενός βιβλίο είναι πάντα δύσκολο, πολύ περισσότερο όταν ο σεναριογράφος καλείται να ακολουθήσει μια δαιδαλώδη αφηγηματική γραμμή σάραντα και πλέον χρόνων, σκονισμένη από τον χρόνο, μπερδεμένη και αλλοιωμένη από τα στοιχεία που χάθηκαν ή έστω, με κάποιον τρόπο καλύφθηκαν μέσα στο πέρασμά τους. Αν λάβουμε δε υπ' όψιν μας πως αρχικά παρακολουθούμε δύο διαφορετικές ιστορίες οι οποίες έρχονται να συναντηθούν στη μέση ακολουθώντας μοιραία, παράξενα και συνάμα βίαια έναν κοινό δρόμο, ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται. Προσπαθώντας λοιπόν να αξιολογήσει κανείς το αποτέλεσμα βάσει των δεδομένων, καταλήγει στο συμπέρασμα πως, μπορεί να μην υπάρχει η περίτεχνη ανάπτυξη της ιδέας του βιβλίου, με την μορφή τουλάχιστον που θα θέλαμε όμως, δεν παύει να είναι κινηματογραφικά αξιόλογη και ενδιαφέρουσα ακόμα και σε όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Niels Arden Oplev, δεν χρειάστηκε να έρθει αντιμέτωπος με κάποιον ιδιαίτερα δύσκολο άθλο για έναν πολύ βασικό λόγο. Το πρωταρχικό υλικό της ιστορίας που είχε στα χέρια του, εξελισσόταν και στην πορεία ανταπτυσσόταν στα στενά όρια της χώρας της οποίας κλήθηκε να υποστηρίξει το όλο εγχείρημα. Με άλλα λόγια, το υπόβαθρο της ιστορίας, οι φυσικοί και μη χώροι της παραγωγής, ήταν ακριβώς εκείνοι που περιγράφοντας στις σελίδες του Larsson. Δεν ήταν γέννημα μυθοπλασίας αλλά, η ακριβής αποτύπωση στο χαρτί, μιας σειράς περιοχών οι οποίες και αποτέλεσαν τον καμβά εκείνων που λόγω φυσικής ιδιότητάς τους, ήταν σκοτεινές, ομιχλώδεις και μυστηριώδεις, προκαλώντας αγωνία και ρίγη παρατηρώντας τους.

Η Lisbeth είναι ο πιο ενδιαφέρον λογοτεχνικός χαρακτήρας που έχω συναντήσει τα τελευταία χρόνια, με μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, με μια ξεχωριστή μοναδικότητα που την κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στις υπόλοιπες συμβατικές ή μη ηρωήδες που συναντάω κατά καιρούς. Η Noomi Rapace με ικανοποίησε απόλυτα στον άκρως αντισυμβατικό ρόλο της Lisbeth και αυτό, όχι μόνο λόγω των κοινών φυσιογνωμικών στοιχείων αλλά, γιατί κατάφερε συναισθηματικά και ψυχολογικά να υποστηρίξει αυτό το μικροσκοπικό και όμως, τόσο δυνατό και παράξενο πλάσμα που σε στοιχειώνει και σε γοητεύει με την ευφυία του. Ο Michael Nyqvist από την άλλη, μπορεί να μην είναι ο Blomkvist που φανταζόμουν ωστόσο, δεν μπορώ να αρνηθώ πως είναι μια γοητευτική παρουσία, ικανοποιητικός στα πλαίσια της ερμηνευτικής απόδοσης που θα περίμενε κανείς και κυρίως, ένας χαρακτήρας τον οποίο περιμένεις να δεις πως εξελίσσεται παρακάτω.

Ερωτικό θρίλερ, δικαστική περιπέτεια, κοινωνικό δράμα; Κανείς δεν είναι σίγουρος σε ποια κατηγορία ακριβώς θα έπρεπε να ενταχτεί μια ταινία σαν κι αυτή. Είναι μια ταινία που μοιάζει να τα έχει όλα και μάλιστα, να καταφέρνει σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, να τα φέρνει σε ισορροπία μεταξύ τους. Μπορεί να μην καταφέρνει να διατηρήσει την δαιδαλώτητα που χαρακτηρίζει το βιβλίο στον ίδιο υψηλό βαθμό όμως, είναι μια από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα. Επιπλέον, είναι ευχάριστο να βλέπουμε τέτοιες παραγωγές, με ενδιαφέρον και δυναμισμό, από άλλες χώρες, χώρες με πραγματικά προβλήματα γύρω από τον τομέα που προσπαθούν να απεικονίσουν, ξεφεύγοντας από τα κλισέ και στενά όρια του αμερικάνικου σινεμά.
Βαθμολογία 7,5/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Το Κορίτσι Με Το Τατουάζ
Είδος: Αστυνομική
Σκηνοθέτης: Niels Arden Oplev
Πρωταγωνιστές: Noomi Rapace, Michael Nyqvist, Sven-Bertil Taube, Peter Andersson, Peter Haber, Marika Lagercrantz, Lenea Endre, Ingvar Hirdwall
Παραγωγή: 2009
Διάρκεια: 152'

Επίσημο site:
http://dragontattoofilm.com/