...

Κυριακή, Φεβρουαρίου 06, 2011


Στο ξενοδοχείο Renaissance του Hollywood και ταυτόχρονα στη Νέα Υόρκη έλαβε χώρα χθες αργά το βράδυ η τελετή των βραβείων της Ένωσης Σεναριογράφων Αμερικής (WGA) και οι νικητές έχουν ως εξής:

Πρωτότυπο σενάριο
Inception (Christopher Nolan)
Black Swan (Mark Heyman, Andres Heinz, John McLaughlin)
The Fighter (Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson, Keith Dorrington)
The Kids Are All Right (Stuart Blumberg, Lisa Cholodenko)
Please Give (Nicole Holofcener)

Διασκευασμένο σενάριο
The Social Network (Aaron Sorkin)
127 Ώρες (Danny Boyle, Simon Beaufoy)
I Love You Phillip Morris (John Requa, Glenn Ficarra)
The Town (Ben Affleck, Peter Craig, Aaron Stockard)
True Grit (Joel Coen, Ethan Coen)

Σενάριο Ντοκιμαντέρ
Inside Job (Charles Ferguson, Chad Beck, Adam Bolt)
Enemies of the People (Rob Lemkin, Thet Sambath)
Freedom Riders (Stanley Nelson)
GasLand (Josh Fox)
The Two Escobars (Michael Zimbalist, Jeff Zimbalist)
Who is Harry Nilsson (And Why is Everybody Talkin’ About Him?) (John Scheinfeld)

Posted on Κυριακή, Φεβρουαρίου 06, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 02, 2011


Στο Λος Άντζελες έλαβε χώρα χθες η απονομή των Visual Effects Awards με τα "Inception" και "How To Train Your Dragon" να ξεχωρίζουν με 4 και 3 βραβεία αντίστοιχα σε ένα πλήθος που ξεπέρασε τα είκοσι και αφορούσαν, όχι μόνο τα ειδικά εφέ του κινηματογράφου αλλά και της τηλεόρασης, τόσο στο κομμάτι των τηλεοπτικών σειρών όσο και σε εκείνο των διαφημίσεων. Την τελετή παρουσίασε ο Patton Oswalt ενώ οι νικητές έχουν αναλυτικά ως εξής:

Outstanding Visual Effects in a Visual-Effects Driven Feature Motion Picture
"Inception"
Paul Franklin, Chris Corbould, Mike Chambers, Matthew Plummer

Outstanding Supporting Visual Effects in a Feature Motion Picture
"Hereafter"
Michael Owens, Joel Mendias, Bryan Grill, Danielle Plantec

Outstanding Animation in an Animated Feature Motion Picture
"How to Train Your Dragon"
Simon Otto, Craig Ring, Bonnie Arnold

Outstanding Visual Effects in a Broadcast Miniseries, Movie or a Special
"The Pacific"
John Sullivan, David Taritero, William Mesa, Marco Requay

Outstanding Visual Effects in a Broadcast Series
"Caprica"
Michael Gibson, Gary Hutzel, Davey Morton, Jesse Mesa Toves

Outstanding Supporting Visual Effects in a Broadcast Program
"Boardwalk Empire"
Robert Stromberg, Dave Taritero, Richard Friedlander, Paul Graff

Outstanding Achievement in an Animated Short
"Day & Night"
Teddy Newton, Kevin Reher, Michael Fu, Tom Gately

Outstanding Visual Effects in a Live Action Commercial
"Halo: Reach"
Dan Glass, Dan Seddon, Matt Dessero, Stephanie Gilgar

Outstanding Animated Commercial
"Cadbury's Spots V Stripes"
Jake Mengers, Julie Evans, Jorge Montiel Meurer, Michael Gregory

Outstanding Visual Effects in a Special Venue Project
"King Kong 360 3D"
Matt Aitken, Kevin Sherwood, Eric Reynolds, R. Christopher White

Outstanding Real-Time Visual Effects in a Video Game
"Halo: Reach"
Marcus Lehto, Joseph Tung, Stephen Scott, CJ Cowan

Outstanding Visual Effects in a Video Game Trailer
"World of Warcraft"
Marc Messenger, Phillip Hillenbrand, Jr.

Outstanding Animated Character in a Live Action Feature Motion Picture
"Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1" - Dobby
Mathieu Vig, Ben Lambert, Laurie Brugger, Marine Poirson

Outstanding Animated Character in an Animated Feature Motion Picture
"How to Train Your Dragon" – Toothless
Gabe Hordos, Cassidy Curtis, Mariette Marinus, Brent Watkins

Outstanding Animated Character in a Broadcast Program or Commercial
Citron C3 The Spacebox – Citro
Michael Nauzin, Anne Chatelain, Gregory Mougne, Cedric Nicolas

Outstanding Animated Character in a Video Game
StarCraft II - Sarah Kerrigan
Fausto De Martini, Xin Wang, Glenn Ramos, Scott Lange

Outstanding Effects Animation in an Animated Feature Motion Picture
"How to Train Your Dragon"
Andy Hayes, Laurent Kermel, Jason Mayer, Brett Miller

Outstanding Created Environment in a Live Action Feature Motion Picture
"Inception" - Paris Dreamscape
Bruno Baron, Dan Neal, Graham Page, Per Mork-Jensen

Outstanding Created Environment in a Live Action Broadcast Program
"The Pacific" - The Battle of Iwo Jima
Marco Recuay, Morgan McDermott, Nick Lund-Ulrich

Outstanding Models & Miniatures in a Feature Motion Picture
"Inception" - Hospital Fortress Destruction
Ian Hunter, Scott Beverly, Forest Fischer, Robert Spurlock

Outstanding Models & Miniatures in a Broadcast Program or Commercial
Boardwalk Empire - The Ivory Tower
J. John Corbett, Matthew Conner, Brendan Fitzgerald

Outstanding Compositing in a Feature Motion Picture
"Inception"
Astrid Busser-Casas, Scott Pritchard, Jan Maroske, George Zwier

Outstanding Compositing in a Broadcast Program or Commercial
"The Pacific" - Peleliu landing
Jeremy Nelson, John P. Mesa, Dan Novy, Tyler Cote

Outstanding Visual Effects in a Student Project
"LOOM"
Regina Welker, Jan Bitzer, Ilija Brunck, Csaba Letay

Posted on Τετάρτη, Φεβρουαρίου 02, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Τρίτη, Φεβρουαρίου 01, 2011

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Η καρδιά του Ντιμίτρι τυλίχτηκε στο σκοτάδι…
Τώρα η Ρόουζ πρέπει να ταξιδέψει στην άκρη της γης για να βρει –και να σκοτώσει- τον μοναδικό άντρα που αγάπησε πραγματικά.
Ή μήπως ήρθε η ώρα να περάσει κι εκείνη στην άλλη πλευρά;
Η πρόσφατη επίθεση στην Ακαδημία του Αγίου Βλαντιμίρ αποδεκάτισε τον κόσμο των Μορόι. Πολλοί είναι νεκροί. Και η μοίρα των λίγων θυμάτων που πήραν μαζί τους τα Στριγκόι είναι ακόμα χειρότερη. Αλλά μόνο ένα από τα θύματα αυτά έχει πραγματικά σημασία: ο Ντιμίτρι Μπελίκοφ.
Η Ρόουζ έχει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο μονοπάτια: να τιμήσει τον όρκο της, προστατεύοντας τη Λίζα, την τελευταία πριγκίπισσα Ντραγκομίρ, ή να βρει τον Ντιμίτρι και να τηρήσει την υπόσχεση που ο ίδιος της ζήτησε να πάρει.
Θα μπορέσει η Ρόουζ να βρει τη δύναμη να σκοτώσει τον Ντιμίτρι; Ή θα προτιμήσει να θυσιαστεί προκειμένου να κερδίσει την αιώνια αγάπη;

Προσωπική άποψη:
Έπειτα από μεγάλο διάστημα αναμονής, η Mead επανέρχεται με το τέταρτο κατά σειρά βιβλίο του "Vampire Acedemy". Αφήνοντας πίσω της την πολυμερή διάσταση του προηγούμενου βιβλίου, μεταφέρει την ιστορία της ένα μήνα αργότερα από εκεί που μας άφησε και σε μια άλλη ήπειρο η οποία απέχει χιλιάδες χιλιόμετρα από τις Η.Π.Α. και πιο συγκεκριμένα, στην παγωμένη Ρωσία η οποία δεν αποτελεί μόνο την πατρίδα του Ντιμίτρι αλλά, και ένα εξαιρετικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλείται να εξελιχθεί η ιστορία καθώς ταιριάζει απόλυτα με τις διφορούμενες σκέψεις της κεντρικής ηρωίδας αλλά και με την αναταραχή που επικρατεί στην καρδιά και την ψυχή της.

Η Ρόουζ δεν πρέπει ουσιαστικά να έρθει αντιμέτωπη με τον Ντιμίτρι αλλά, με τον ίδιο της τον εαυτό. Όταν ο έρωτας σου αντικατοπτρίζεται σε όλο σου το είναι άλλωστε, δεν μπορείς να δεις τα πράγματα αποστασιοποιημένη, όχι τουλάχιστον με μια πρώτη ματιά. Μπορεί κατά μία ο Ντιμίτρι να είναι νεκρός όμως κάπου υπάρχει στον κόσμο της και το να πάψει αυτό περνάει αποκλειστικά από το δικό της χέρι, από την απόφαση που θα πάρει. Αν το οπλίσει και κόψει το νήμα, τότε θα χάσει τον Ντιμίτρι αν όμως αφεθεί στα βαθύτερα αισθήματά της, τότε κινδυνεύει να χάσει τον ίδιο της τον εαυτό. Η Ρόουζ λοιπόν καλείται να κάνει ίσως την πιο δύσκολη επιλογή που θα μπορούσε ποτέ της. Να γίνει νεκροζώντανη και να περάσει την αιωνιότητα στο πλευρό του έρωτά της ή να τον σκοτώσει και να ζήσει μια ζωή βασανισμένη από τη μνήμη του, κυνηγημένη από τα φαντάσματα του παρελθόντος έχοντας ωστόσο εκτελέσει το καθήκον της. Τουλάχιστον αυτές είναι οι αρχικές τις εναλλακτικές.

Τι γίνεται όμως όταν ανακαλύπτει ότι θα μπορούσε να έχει και ένα ακόμα είδος ζωής, μια τρίτη επιλογή; Μια επιλογή που θα της επέτρεπε να ζήσει ήρεμα, γαλήνεια και ανθρώπινα, μακριά από το προδιαγεγραμμένο καθήκον της ως φύλακας, μακριά από την απειλή των Στριγκόι, μακριά από μια μοίρα που δεν επέλεξε αλλά κληροδότησε και θα την αναγκάσει να ζήσει μια ζωή με τον φόβο, τις τύψεις και κυρίως, τη αγωνία του εκάστοτε πολέμου. Γνωρίζοντας την οικογένεια του Ντιμίτρι, γνωρίζει αυτή την τρίτη εναλλακτική που μπορεί να αλλάξει την πορεία της ζωής της αλλά και τις αποφάσεις που έχει πάρει ή που θα πρέπει να πάρει στο μέλλον. Πόσο εύκολη όμως μπορεί να είναι μια τέτοια, σχεδόν ανθρώπινη επιλογή όταν όλη σου η ζωή ήταν τόσο μακριά από αυτή την πραγματικότητα.

Η Mead συνεχίζει την ιστορία της με το ίδιο νεύρο, την ίδια ένταση και το ίδιο πάθος, ρίχνοντας ίσως αυτή τη φορά λίγο περισσότερο βάρος στο συναίσθημα παρά σε οτιδήποτε άλλο. Άλλωστε αυτό το βιβλίο είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην Ρόουζ και τον Ντιμίτρι. Είναι το τμήμα εκείνο της ιστορίας που θα καθορίσει τα αισθήματά τους και θα τους οδηγήσει σε οριστικές αποφάσεις οι οποίες και θα αφήσουν την υπογραφή τους στο τέλος όλων αυτών. Είναι το κομβικό εκείνο σημείο που ή θα αφεθούν ή θα παλέψουν. Ή θα υποστηρίξουν ο καθένας τη φύση του ή θα αφεθούν στην επιθυμία του άλλου, κάτι που και στις δύο περιπτώσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο αφού ο καθένας δίνει την δικιά του μάχη μέσα από την οποία και προσπαθεί να βγει νικητής.

Η ιστορία έχει έντονες ψυχολογικές και συναισθηματικές διακυμάνσεις οι οποίες και υποθέτω ότι έχουν την σκοπιμότητά τους που δεν είναι άλλη από το να μας οδηγήσουν σε μια μπερδεμένη και συνεχώς αυξανόμενη ένταση. Αυτό παράλληλα έχει σαν αποτέλεσμα τις συνεχείς αλλαγές στην εξέλιξη της ιστορίας ξαφνιάζοντάς μας κάθε φορά με νέα δεδομένα, αποκαλύψεις και πιθανότητες. Μέχρι τελευταία στιγμή δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το τι θα ακολουθήσει, πόσο μάλλον για την κατάληξη αυτού του κεφαλαίου της ιστορίας. Την απάντηση την έχει αποκλειστικά και μόνο η Ρόουζ η οποία θα καθορίσει το φινάλε έστω κι αν μέχρι και λίγο πριν το τέλος δεν δείχνει πρόθυμη και έτοιμη ψυχικά να παραδοθεί ή να πολεμήσει.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι εξελίξεις στις ζωές των χαρακτήρων γύρω από την Ρόουζ, έστω και αν δεν παίζουν σε πρώτο πλάνο. Με αυτό τον τρόπο διατηρείται η ισορροπία ανάμεσα στο ταξίδι της Ρόουζ και της ζωής που άφησε πίσω της, μια ζωή της οποίας δεν αποκλείεται να αποτελέσει ξανά μέλος σύντομα. Ο κύκλος της ζωής συνεχίζεται ακόμα και όταν κάποιοι φεύγουν. Όσοι έμειναν πίσω πρέπει να μάθουν να ζουν με την απουσία του, να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες αλλά παράλληλα, να είναι και σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές που έρχονται και πιθανότητα να μην επηρρεάζουν μόνο τους ίδιους αλλά και όσους βρίσκονται γύρω τους, είτε σωματικά, είτε ακόμα και πνευματικά. Μέσα σε όλα αυτά, βλέπουμε γνώριμους χαρακτήρες να εξελίσσονται, άλλους να αλλάζουν προς το καλύτερο ή το χειρότερο ενώ παράλληλα γνωριζόμαστε με νέες, σκοτεινές φιγούρες που καιγόμαστε να ανακαλύψουμε.

Αν μέσα από τα προηγούμενα βιβλία της Mead είχαμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η γραφή της είναι ρευστή, γρήγορη και γεμάτη ένταση, ικανή να μας προσεγγίσει και να μας πει την δικιά της ιστορία, σίγουρα επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά μέσα από το τέταρτο και καλύτερο μέχρι σήμερα βιβλίο της σειράς. Καταφέρνει όχι μόνο να μας ταξιδέψει σε έναν γοητευτικό, μυστηριώδη και άγνωστο κόσμο αλλά να αγγίξει χωρίς μεγάλη προσπάθεια τις πιο ευαίσθητες χορδές μας παίζοντας καλά το παιχνίδι της αντίστορφης ψυχολογίας αλλά και της συναισθηματικής πίεσης κάτω από το βάρος της επιλογής ανάμεσα στο καθήκον και στο θέλω της καρδιάς και της ψυχής. Άλλωστε η λογική είναι πάντα κάτι το διφορούμενο και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα στη συνέχεια μιας ιστορίας που αν και ξέρουμε ότι δεν τελειώνει, καταφέρνει να μας κρατήσει καθηλωμένους και προσκολλημένους στις σελίδες της.
Βαθμολογία 10/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Richelle Mead
Μεταφραστές: Γκαρτζονίκα Όλγα, Πολυχρονοπούλου Μαρία, Σαρατσιώτη Κατερίνα
Εκδόσεις: Introbooks
Κατηγορία: Ξένη Πεζογραφία
Έτος Έκδοσης: 2010
Αρ. σελίδων: 520
ISBN: 978-960-9516-07-5

Posted on Τρίτη, Φεβρουαρίου 01, 2011 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

21 comments