Ads 468x60px

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 29, 2012

ΕΦΥΓΕ ΣΤΑ 70 ΤΟΥ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ

Μια ανακοπή καρδιάς στέρησε από την ελληνική πρόζα τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά της, αφού τα ξημερώματα και κατά τη μεταφορά του στο Σισμανόγλειο Γενικό Νοσοκομείο, ο Βασίλης Τσιβιλίκας έφυγε από τη ζωή.
O ηθοποιός είχε έντονο θωρακικό άλγος και παρά τις προσπάθειες των διασωστών του ΕΚΑΒ να τον ανανήψουν, αλλά και των γιατρών του νοσοκομείου που επί 40 λεπτά έδωσαν σκληρή μάχη να τον επαναφέρουν στην ζωή, δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα.
Γεννημένος το 1942 στη Θεσσαλονίκη, οι δάσκαλοι του τον έστρεψαν στην υποκριτική, ξεχωρίζοντας από πολύ νεαρή ηλικία το ταλέντο του. Έτσι αποφάσισε αργότερα να εγκαταλείψει την αγγλική φιλολογία όπου φοιτούσε για να βρεθεί στην Αθήνα και στο τμήμα σπουδών της σχολή υποκριτικής του Πέλου Κατσέλη.
Το 1965, έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε θεατρικό σανίδι και δύο χρόνια αργότερα, δέχτηκε την μεγάλη και τιμητική πρόσκληση του Κάρολου Κουν για να συμμετάσχει στο Θέατρο Τέχνης.
Η χρυσή δεκαετία του Βασίλη Τσιβιλίκα ήταν τα 1970. Στις αρχές αυτής, ξεκίνησε να ασχολείται με επιθεώρηση, ενώ έκανε ντεμπούτο στον κινηματογράφο, με τον οποίο δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα, με την κωμωδία "Η Θεία Μου Η Χίπισσα".
Πριν φύγει η δεκαετία αυτή, ασχολήθηκε με την πρόζα κι εκεί έμελε να καθιερωθεί. Ερμήνευσε ειδικά έναν τύπο άντρα με τέτοιο αμίμητο τρόπο, που οι αίθουσες που εμφανίζονταν κατάκλυζαν από θεατές.
Ακούραστος, έμελε να «πέσει» στο σανίδι, αφού και τώρα παρουσιάζονταν σε παράσταση, το "Η Ζωή Ποδήλατο". Άφησε πίσω του δύο παιδιά.


Δευτέρα, Φεβρουαρίου 27, 2012

OSCARS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Η 84η απονομή των βραβείων της Ακαδημίας που πραγματοποιήθηκε σε μια πραγματικά καλή και ισορροπημένη τελετή στο Hollywood & Highland Center, έλαβε τέλος τα ξημερώματα ώρα Ελλάδας. Φυσικά, τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά προβλέψιμα και δε νομίζω πως στην πλειοψηφία του ο κόσμος, όσο κι αν απόλαυσε την βραδιά, αναφώνησε οποιαδήποτε στιγμή από έκπληξη. Αναλυτικά οι νικητές:

BEST PICTURE:
The Artist 
The Descendants 
Extremely Loud & Incredibly Close 
The Help 
Hugo 
Midnight In Paris 
Moneyball 
The Tree Of Life 
War Horse 

BEST DIRECTOR:
Michel Hazanavicius - "The Artist"
Woody Allen - "Midnight In Paris"
Terrence Malick - "The Tree Of Life" 
Alexander Payne - "The Descendants"
Martin Scorsese - "Hugo" 

BEST ACTOR:
Jean Dujardin - "The Artist" 
Demián Bichir - "A Better Life" 
George Clooney - "The Descendants" 
Gary Oldman - "Tinker, Tailor, Soldier, Spy" 
Brad Pitt - "Moneyball"

BEST ACTRESS:
Meryl Streep - "The Iron Lady"
Glenn Close - "Albert Nobbs" 
Viola Davis - "The Help" 
Rooney Mara - "The Girl With The Dragon Tattoo" 
Michelle Williams - "My Week With Marilyn" 

BEST SUPPORTING ACTOR: 
Christopher Plummer - "Beginners"
Kenneth Branagh - "My Week With Marilyn" 
Jonah Hill - "Moneyball" 
Nick Nolte - "Warrior"  
Max von Sydow - "Extremely Loud & Incredibly Close" 

BEST SUPPORTING ACTRESS:
Octavia Spencer - "The Help"
Bérénice Bejo - "The Artist" 
Jessica Chastain - "The Help" 
Melissa McCarthy - "Bridesmaids" 
Janet McTeer - "Albert Nobbs" 

BEST ADAPTED SCREENPLAY:
The Descendants 
Hugo 
The Ides Of March 
Moneyball 
Tinker, Tailor, Soldier, Spy 

BEST ORIGINAL SCREENPLAY: 
Midnight In Paris 
The Artist 
Bridesmaids 
Margin Call 
A Separation 

ART DIRECTION:
Hugo 
The Artist 
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2 
Midnight In Paris 
War Horse 

CINEMATOGRAPHY: 
Hugo 
The Artist 
The Girl With The Dragon Tattoo 
The Tree Of Life 
War Horse

FILM EDITING: 
The Girl With The Dragon Tattoo
The Artist 
The Descendants 
Hugo 
Moneyball

COSTUME DESIGN:
The Artist 
Hugo 
Jane Eyre 
W.E.
Anonymous

MAKE-UP: 
The Iron Lady 
Albert Nobbs 
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2 

VISUAL EFFECTS: 
Hugo 
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2 
Real Steel 
Rise Of The Planet Of The Apes 
Transformers: Dark Of The Moon

FOREIGN LANGUAGE FILM:
"A Separation" - Iran 
"Bullhead" - Belgium 
"Footnote" - Israel 
"In Darkness" - Poland 
"Monsieur Lazhar" - Canada

DOCUMENTARY FEATURE:
Undefeated
Hell And Back Again 
If A Tree Falls: A Story Of The Earth Liberation Front 
Paradise Lost 3: Purgatory 
Pina 

BEST ANIMATED PICTURE:  
Rango
A Cat In Paris 
Chico & Rita 
Kung Fu Panda 2 
Puss In Boots 

MUSIC - ORIGINAL SCORE: 
The Artist 
The Adventures Of Tintin 
Hugo 
Tinker, Tailor, Soldier, Spy 
War Horse

MUSIC - ORIGINAL SONG: 
Man or Muppet - "The Muppets"
Real in Rio - "Rio" 

SOUND EDITING:
Hugo 
Drive 
The Girl With The Dragon Tattoo 
Transformers: Dark Of The Moon 
War Horse

SOUND MIXING:
Hugo 
The Girl With The Dragon Tattoo 
Moneyball 
Transformers: Dark Of The Moon 
War Horse

Κυριακή, Φεβρουαρίου 26, 2012

ΧΡΥΣΑ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ 2012 - ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

Μπορεί η 32η απονομή των Χρυσών Βατόμουρων να μεταφέρθηκε και τελικά τα βραβεία να μην δόθηκαν παραμονές των Oscars, όπως συνηθίζεται, ωστόσο, ήταν αδύνατον με κάποιον τρόπο να μην αμαυρώσουν την μεγαλύτερη κινηματογραφική απονομή βραβείων του κόσμου και έτσι, ανακοίνωσαν σε αντιστοιχία τος υποψηφιότητές τους. Ο Adam Sandler και το δικό του, "Jack And Jill" έχουν φέτος την τιμητική τους, με 3 και 12 υποψηφιότητες αντίστοιχα, ανακηρύσσοντας μάλιστα τον πρώτο ως άρχοντα των υποψηφιοτήτων στο σύνολο της καριέρας του στον εν λόγω θεσμό. Οι υποψηφιότητες αναλυτικά:

WORST PICTURE:
Bucky Larson: Born To Be A Star
Jack And Jill
New Year's Eve
Transformers: Dark Of The Moon
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1

WORST ACTOR:
Russell Brand - "Arthur"
Nicolas Cage - "Drive Angry", "Season Of The Witch", "Trespass"
Taylor Lautner - "Abduction", "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1"
Adam Sandler - "Jack And Jill", "Just Go With It"
Nick Swardson - "Bucky Larson: Born To Be A Star"

WORST ACTRESS:
Martin Lawrence - "Big Mommas: Like Father, Like Son"
Sarah Palin - "The Undefeated"
Sarah Jessica Parker - "I Don't Know How She Does It", "New Year's Eve"
Adam Sandler - "Jack And Jill"
Kristen Stewart - "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1"

WORST SUPPORTING ACTOR:
Patrick Dempsey - "Transformers: Dark Of The Moon"
James Franco - "Your Highness"
Ken Jeong - "Big Mommas: Like Father, Like Son", "The Hangover Part 2", "Transformers: Dark Of The Moon", "Zookeeper"
Al Pacino - "Jack And Jill"
Nick Swardson - "Jack And Jill", "Just Go With It"

WORST SUPPORTING ACTRESS:
Katie Holmes - "Jack And Jill"
Brandon T. Jackson - "Big Mommas: Like Father, Like Son"
Nicole Kidman - "Just Go With It"
David Spade - "Jack And Jill"
Rosie Huntington-Whiteley - "Transformers: Dark Of The Moon"

WORST SCREEN ENSEMBLE:
Bucky Larson: Born to Be a Star 
Jack And Jill
New Year's Eve
Transformers: Dark Of The Moon
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1 

WORST DIRECTOR:
Michael Bay - "Transformers: Dark Of The Moon"
Tom Brady - "Bucky Larson: Born To Be A Star"
Bill Condon - "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1"
Dennis Dugan - "Jack And Jill", "Just Go With It"
Garry Marshall - "New Year's Eve"

WORST PREQUEL, REMAKE, RIP-OFF, OR SEQUEL:
Arthur
Bucky Larson: Born To Be A Star
The Hangover Part 2
Jack And Jill
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1

WORST SCREEN COUPLE:
Nicolas Cage & Anyone Sharing the Screen with Him in Any of His Three 2011 Movies
Shia LaBeouf & Rosie Huntington-Whiteley - "Transformers: Dark Of The Moon"
Adam Sandler & either Jennifer Aniston or Brooklyn Decker - "Just Go With It"
Adam Sandler & either Katie Holmes, Al Pacino, or Adam Sandler - "Jack and Jill"
Kristen Stewart & either Robert Pattinson or Taylor Lautner - "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1"   

WORST SCREENPLAY:
Adam Sandler, Allen Covert & Nick Swardson - "Bucky Larson: Born To Be A Star"
Steve Koren & Adam Sandler, Story by Ben Zook - "Jack And Jill"
Katherine Fugate - "New Year's Eve"
Ehren Kruger - "Transformers: Dark Of The Moon"
Melissa Rosenberg, from the Novel by Stephenie Meyer - "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1"

Σάββατο, Φεβρουαρίου 25, 2012

FILM INDEPENDENT SPIRIT AWARDS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Ανακοινώθηκαν τα βραβεία του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κοινώς Film Independent Spirit Awards για το 2012. Οι νικητές αναλυτικά:

BEST FEATURE:
The Artist 
50/50 
Beginners 
Drive 
Take Shelter 
The Descendants 

BEST DIRECTOR:
Michel Hazanavicius, "The Artist"
Mike Mills, "Beginners"
Jeff Nichols, "Take Shelter"
Alexander Payne, "The Descendants"
Nicolas Winding Refn, "Drive"

BEST SCREENPLAY:
Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash, "The Descendants"
Joseph Cedar, "Footnote"
Michel Hazanavicius, "The Artist"
Tom McCarthy, "Win Win"
Mike Mills, "Beginners"

BEST FIRST FEATURE:
Margin Call 
Another Earth 
In the Family 
Martha Marcy May Marlene 
Natural Selection 

BEST FIRST SCREENPLAY:
Will Reiser, "50/50"
Mike Cahill & Brit Marling, "Another Earth"
J.C. Chandor, "Margin Call"
Patrick deWitt, "Terri"
Phil Johnston, "Cedar Rapids"

JOHN CASSAVETES AWARD:
Pariah 
Bellflower 
Circumstance 
Hello Lonesome 
The Dynamiter 

BEST FEMALE LEAD:
Michelle Williams, "My Week With Marilyn"
Lauren Ambrose, "Think of Me"
Rachael Harris, "Natural Selection"
Adepero Oduye, "Pariah"
Elizabeth Olsen, "Martha Marcy May Marlene"

BEST MALE LEAD:
Jean Dujardin, "The Artist"
Demián Bichir, "A Better Life"
Ryan Gosling, "Drive"
Woody Harrelson, "Rampart"
Michael Shannon, "Take Shelter"

BEST SUPPORTING FEMALE:
Shailene Woodley, "The Descendants"
Jessica Chastain, "Take Shelter"
Anjelica Huston, "50/50"
Janet McTeer, "Albert Nobbs"
Harmony Santana, "Gun Hill Road"

BEST SUPPORTING MALE:
Christopher Plummer, "Beginners"
Albert Brooks, "Drive"
John Hawkes, "Martha Marcy May Marlene"
John C. Reilly, "Cedar Rapids"
Corey Stoll, "Midnight in Paris"

BEST CINEMATOGRAPHY:
Guillaume Schiffman, "The Artist"
Joel Hodge, "Bellflower"
Benjamin Kasulke, "The Off Hours"
Darius Khondji, "Midnight in Paris"
Jeffrey Waldron, "The Dynamiter"

BEST DOCUMENTARY:
The Interrupters
An African Election 
Bill Cunningham New York
The Redemption of General Butt Naked 
We Were Here 

BEST INTERNATIONAL FILM:
A Separation (Iran) 
Melancholia (Denmark/Sweden/France/Germany) 
Shame (UK) 
The Kid With a Bike (Belgium/France/Italy) 
Tyrannosaur (UK) 

PIAGET PRODUCERS AWARD:
Sophia Lin, "Take Shelter"
Chad Burris, "Mosquita y Mari"
Josh Mond, "Martha Marcy May Marlene"

SOMEONE TO WATCH AWARD:
Mark Jackson, "Without"
Simon Arthur, "Silver Tongues"
Nicholas Ozeki, "Mamitas"

TRUER THAN FICTION AWARD:
Heather Courtney, "Where Soldiers Come From"
Danfung Dennis, "Hell and Back Again"
Alma Har’el, "Bombay Beach"

ROBERT ALTMAN AWARD:
Margin Call
Casting 
Ensemble

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 24, 2012

CÉSAR AWARDS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Η Γαλλική Ακαδημία Κινηματογράφου τίμησε τα καλύτερα της χώρας της για το 2011. Οι νικητές αναλυτικά:

Best Picture:
The Artist
L’Exercice De L’Etat
La Guerre Est Déclarée
Le Havre
Intouchables
Pater
Polisse

Best Director:
Michel Hazanavicius – "The Artist"
Alain Cavalier – "Pater"
Valérie Donzelli – "La Guerre Est Déclarée"
Aki Kaurismäki – "Le Havre"
Maïwenn – "Polisse"
Pierre Schoeller – "L’Exercice De L’Etat"
Eric Toledano & Olivier Nakache – "Intouchables"

Best Actress:
Bérénice Bejo - "The Artist"
Ariane Ascaride - "Les Neiges Du Kilimandjaro"
Leïla Bekhti - "La Source Des Femmes"
Valérie Donzelli - "La Guerre Est Déclarée"
Marina Foïs - "Polisse"
Marie Gillain - "Toutes Nos Envies"
Karin Viard - "Polisse"

Best Actor:
Omar Sy - "Intouchables"
Sami Bouajila- "Omar M’a Tuer"
François Cluzet - "Intouchables"
Jean Dujardin - "The Artist"
Olivier Gourmet - "L’Exercice De L’Etat"
Denis Podalydès - "La Conquête"
Philippe Torreton - "Présumé Coupable"

Best Supporting Actress:
Carmen Maura - "Les Femmes Du 6e Etage"
Zabou Breitman - "L’Eexercice De L’Etat"
Anne Le Ny - "Intouchables"
Noémie Lvovsky - "L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close"
Karole Rocher - "Polisse"

Best Supporting Actor:
Michel Blanc- "L’Exercice De L’Etat"
Nicolas Duvauchelle - "Polisse"
Joeystarr - "Polisse"
Bernard Le Coq - "La Conquête"
Frédéric Pierrot - "Polisse"

Best Original Screenplay:
Pierre Schoeller – "L’Exercice De L’Etat"
Valérie Donzelli & Jérémie Elkaïm – "La Guerre Est Déclarée"
Michel Hazanavicius – "The Artist"
Maïwenn & Emmanuelle Bercot – "Polisse"
Eric Toledano & Olivier Nakache – "Intouchables"

Best Adapted Screenplay:
Yasmina Reza & Roman Polanski – "Carnage"
David Foenkinos – "La Délicatesse"
Vincent Garenq – "Présumé Coupable"
Olivier Gorce, Roschdy Zem, Rachid Bouchareb & Olivier Lorelle – "Omar M’a Tuer"
Mathieu Kassovitz, Pierre Geller & Benoît Jaubert – "L’Ordre Et La Morale"

Best Newcomer (Female):
Naidra Ayadi - "Polisse"
Clotilde Hesme - "Angèle Et Tony"
Adèle Haenel - "L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close"
Céline Sallette - "L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close"
Christa Théret - "La Brindille"

Best Newcomer (Male):
Grégory Gadebois - "Angèle Et Tony"
Nicolas Bridet - "Tu Seras Mon Fils"
Guillaume Gouix - "Jimmy Rivière"
Pierre Niney - "J’Aime Regarder Les Filles"
Dimitri Storoge - "Les Lyonnais"

Best Original Score:
Ludovic Bource – "The Artist"
Alex Beaupain – "Les Bien-Aimés"
Bertrand Bonello – "L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close"
Patrice Renson – "Un Monstre A Paris"
Philippe Schoeller – "L’Exercice De L’Etat"

Best Sound:
L’Exercice De L’Etat
Intouchables
L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close
Polisse
La Guerre Est Déclarée

Best Cinematography:
Guillaume Schiffman – "The Artist"
Pierre Aïm – "Polisse"
Josée Deshaies – "L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close"
Julien Hirsch – "L’Exercice De L’Etat"
Mathieu Vadepied – "Intouchables"

Best Editing:
Polisse
The Artist
L’Exercice De L’Etat
La Guerre Est Déclarée
Intouchables

Best Costumes:
L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close
My Little Princess
The Artist
Les Femmes Du 6e Etage
La Source Des Femmes

Best Art Direction:
The Artist
L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close
Les Femmes Du 6e Etage
L’Exercice De L’Etat
Le Havre

Best First Film:
Le Cochon De Gaza
17 Filles
Angèle Et Tony
La Délicatesse
My Little Princess

Best Foreign Film:
A Separation
Black Swan
The King’s Speech
Drive
The Kid With A Bicycle
Incendies
Melancholia

Best Animated Film:
Le Chat Du Rabbin
Le Cirque
La Queue De La Souris
Le Tableau
Un Monstre A Paris

Best Documentary:
Tous Au Larzac
Le Bal Des Menteurs
Crazy Horse
Ici On Noie Les Algériens
Michel Petrucciani

Best Short Film:
L’Accordeur
La France Qui Se Lève Tôt
J’Aurais Pu Etre Une Pute
Je Pourrais Etre Votre Grand-Mère
Un Monde Sans Femmes

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 22, 2012

ΕΡΩΤΑΣ ΣΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ - THE VOW

Συνοπτική περίληψη του έργου:
Η Paige και ο Leo, ένα όμορφο, ερωτευμένο ζευγάρι, επισφράγισαν τον έρωτά τους με όρκους αιώνιας αγάπης κι αφοσίωσης. Όμως, οι μέρες ευτυχίας ήταν γι’ αυτούς μετρημένες.
Μετά από ένα άσχημο αυτοκινητιστικό δυστύχημα, η Paige ξυπνάει από το κώμα που είχε πέσει με σοβαρή απώλεια μνήμης. Τώρα, το μόνο που βλέπει στο πρόσωπο του άντρα της, είναι έναν τελείως άγνωστο. Και ο Leo θα πρέπει να ξανακερδίσει από την αρχή την καρδιά της γυναίκας που αγαπά.

Προσωπική άποψη:
Είναι πλέον γνωστό ότι ρομαντικές κωμωδίες και άλλα παρεμφερή σε θεματολογία θεάματα, είναι από εκείνα που δεν θα επιλέξω να δω στον κινηματογράφο. Ωστόσο, η επιμονή καμιά φορά της παρέας, σε οδηγεί μέχρι την αίθουσα είτε το θέλεις είτε όχι. Βέβαια, αν η ταινία έχει κάποιο στοιχείο πρωτοτυπίας, τουλάχιστον στο θεωρητικό σκέλος της υπόθεσης, τότε λες να αφήσεις την γκρίνια στην άκρη και να προσπαθήσεις να απολαύσεις το όποιο θέαμα, τρώγοντας νάτσος με ζεστό τυρί, ρουφώντας έναν κουβά αναψυκτικό και για παν ενδεχόμενο, έχοντας αγοράσει ένα πακέτο χαρτομάντιλα από το κοντινό περίπτερο σε περίπτωση που προκύψει κάτι υπερβολικά δακρύβρεχτο για να το αντέξουν οι αδένες σου. Μια τέτοια περίπτωση είναι το "The Vow", μια ταινία που ναι μεν έχει κάποια πρωτοτυπία στην υπόθεσή του ωστόσο, δεν είσαι σίγουρος δε αν είναι αρκετή για να σε οδηγήσει σε έξοδα. Τι κάνεις τότε; Δοκιμάζεις την τύχη σου και καταλήγεις εκ των υστέρων σε ένα ολοκληρωμένο συμπέρασμα.

Νομίζω ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναφέρω είναι πως η ταινία βασίζεται στην αληθινή ιστορία των Kim και Krickitt Carpenter, αντλώντας έμπνευση από αυτήν χωρίς όμως να την αποτυπώνει με την ακρίβεια των τραγικών γεγονότων της δικιάς τους ζωής, για δύο λόγους υποθέτω. Ο πρώτος, είναι το να τους σεβαστούν σε έναν βαθμό χωρίς να μειώσουν την δραματικότητα της αλήθειας, αλλοιώνοντάς την. Ο δεύτερος, και μάλλον ο πιο ισχυρός, είναι το ότι αν το έκαναν αυτό, δεν θα μπορούσαν να περιπλέξουν στο γαϊτανάκι της ιστορίας και τους λοιπούς χαρακτήρες, με τις προβληματικές σχέσεις που συνδέουν τον έναν με τον άλλον. Αλλά αυτά θα τα δούμε στη συνέχεια. Έχουμε λοιπόν ένα νεαρό ζευγάρι που ζει απόλυτα ερωτευμένο κι ευτυχισμένο. Και εκεί που φαίνεται πως τίποτα δεν μπορεί να ταράξει την ηρεμία και την ευτυχία του ένα ατύχημα θα αλλάξει τον κόσμο τους. Η Paige συνέρχεται από το κώμα στο οποίο περιήλθε μετά το ατύχημα όμως δεν θυμάται καθόλου τον άντρα της και όχι μόνο. Ξυπνάει και βρίσκεται πέντε χρόνια πίσω, τότε που ακόμα ήταν φοιτήτρια της νομικής, πριν την εγκαταλείψει για να γίνει καλλιτέχνης και πριν γνωρίσει τον Leo, όταν ακόμα ήταν αρραβωνιασμένη κι έτοιμη να παντρευτεί τον Jeremy.

Νομίζω ότι το μεγάλο ερώτημα σε μια ταινία σαν κι αυτή είναι ποιος από τους δύο χαρακτήρες είναι πιο τραγική φιγούρα. Η Paige ή ο Leo; Νομίζω ότι ο καθένας που θα δει την ταινία θα σας απαντήσει και κάτι διαφορετικό. Η Paige είναι το εμφανές θύμα της υπόθεσης. Έχασε όλες τις μνήμες που την συνδέουν με τον άντρας της αλλά, όχι μόνο αυτές. Η Paige ξύπνησε και το μόνο που θυμάται είναι μια ζωή της οποία ανακαλύπτει ότι εγκατέλειψε χωρίς να μπορεί να καταλάβει τον λόγο και χωρίς να μπορεί να φανταστεί τα κίνητρά της. Αισθάνεται άνετα με όλα αυτά που απέρριψε και όλα όσα διεκδίκησε μακριά τους της φαίνονται παράδοξα και αλλόκοτα. Θα πρέπει λοιπόν όχι μόνο να ανακαλύψει γιατί ερωτεύτηκε τον άντρα της αλλά, γιατί άλλαξε ολόκληρη τη ζωή της, να ανακαλύψει και να καταλάβει ποια πραγματικά είναι. Από την άλλη έχουμε τον Leo ο οποίος μπορεί να μην έχει χάσει τη μνήμη του και να διατηρεί τουλάχιστον τις αναμνήσεις του με την Paige ωστόσο, η γνώση και η θύμηση δεν κάνουν την κατάσταση πιο εύκολη για εκείνον. Από τη μία προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί προκειμένου να την βοηθήσει να θυμηθεί και στη συνέχεια, να τον ερωτευτεί και πάλι από την αρχή παρ' όλα ταύτα, υπάρχουν οι στιγμές που απελπίζεται και θυμώνει, που έχει ξαφνικά την πεποίθηση ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει και ότι έχασε ότι αγάπησε περισσότερο.

Νομίζω ότι βλέποντας κανείς την ταινία θα καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο Michael Suscy έχει μια εμφανή συμπάθεια στον χαρακτήρα του Leo, βιώνει σε μεγαλύτερη έκταση το δικό του δράμα και αυτό είναι κάτι που προσπαθεί να αποτυπώσει στο κινηματογραφικό πανί, κάνοντάς το με επιτυχία. Ωστόσο η ταινία, η οποία κατά βάθος δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ανθρωποκεντρικό δράμα χαρακτήρων, κυλάει σε υπερβολικά ήρεμους ρυθμούς για την κρίση που έχει να αντιμετωπίσει. Υπάρχουν κάποιες εκρήξεις των χαρακτήρων όμως, ακόμα και αυτές, είναι ήρεμες και ισορροπημένες, σαν να βρίσκονται υπό αυστηρό έλεγχο. Σαφέστατα η ταινία δεν είναι σαχλή και αυτό είναι ευχάριστο, άλλωστε το θέμα τείνει περισσότερο σε δράμα απ' ότι σε κομεντί, όμως ίσως είναι περισσότερο σοβαρή, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό τον όρο, απ' όσο θα θέλαμε. Της λείπει το πάθος και η ένταση, της λείπει το παιχνίδι και η ισχυρή διεκδίκηση. Ο Leo θέλει να κερδίσει ξανά την καρδιά της Paige αλλά δεν κάνει κάτι το δραστικό, όλα φαίνονται επιφανειακά και τελικά, καταλήγουμε ως θεατές να παρακολουθούμε με μεγαλύτερο ενδιαφέρον την εξέλιξη των γεγονότων γύρω από την ζωή της Paige πριν τον Leo, τότε που όλη της η κοσμοθεωρία άλλαξε και έγινε ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος, με ταυτότητα και βούληση, με πάθος και ανεξαρτησία.

Την Rachel McAdams δεν την συναντάμε πρώτη φορά σε ανάλογο ρόλο και ίσως θα ήταν περιττό να πούμε το ότι είναι ιδιαιτέρως καλή. Οι ρομαντικοί, συναισθηματικοί ρόλοι με δραματικές προεκτάσεις της ταιριάζουν και το γνωρίζει, γι' αυτό προφανώς και δεν διστάζει να τους επιλέξει, γιατί ξέρει ότι μπορεί να τους υποστηρίξει. Το χαριτωμένο και όμορφο παρουσιαστικό της εκτός των άλλων βοηθάει στο να είναι συμπαθής και οι ποικιλία των εκφράσεών της στο να αποδίδει τα συναισθήματα του εκάστοτε χαρακτήρα που υποδύεται σε δεδομένες στιγμές. Ο Channing Tatum από την άλλη, δεν θα έλεγα πως με τρελαίνει γενικότερα ωστόσο στην συγκεκριμένη του εμφάνιση ανταποκρίνεται περισσότερο από ικανοποιητικά και πιστεύω πως αν ο ρόλος του ήταν πιο δυναμικός, με περισσότερες εκρήξεις και εντάσεις, σίγουρα θα ήταν καλύτερο το αποτέλεσμα, ιδιαίτερα από την στιγμή που σκηνοθέτης και σεναριογράφος κάνουν εμφανή την συμπάθειά τους και την προτίμησή τους, ως προς την κατανομή της δραματικότητας του χαρακτήρα.

Το "The Vow" με πολύ απλά λόγια είναι μια ταινία η οποία είχε τις ιδανικές προδιαγραφές για να κάνει μι μεγάλη επιτυχία στο είδος του ωστόσο, κατ' εμέ, δεν την αξιοποίησε ούτε την εκμεταλλεύτηκε όσο και όπως θα έπρεπε. Θα περίμενα περισσότερη συγκίνηση, θα ήθελα περισσότερο πάθος, μεγαλύτερες εντάσεις κι εκρήξεις θυμού. Θα ήθελα να βιώσω το δράμα αυτής της ιστορίας μέχρι το μεδούλι και όχι απλά να εκνευρίζομαι κατά περιόδους. Αυτό που ήθελε αυτή η ταινία δεν ήταν η ηρεμία, ούτε η ομαλότητα αλλά μια δυναμική που θα ήταν ικανή να παρασύρει το νεαρό ζευγάρι και όσους τους περιστοιχίζουν, οδηγώντας τους τελικά στην κορύφωση του δράματος και από εκεί στην λύτρωση. Το δράμα στη ζωή της Paige που οδήγησε στο παρόν που έχει ξεχάσει, έχει εν κατά κλείδι μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την προσωπική της σχέση με τον άντρα της και πως αυτή τελικά θα καταρρεύσει ή θα καταφέρει να ορθοποδήσει έπειτα από τα τραγικά συμβάντα που άλλαξαν τις ισορροπίες της ζωής τους. Μια καλή, ανθρώπινη ταινία που μπορεί να σε αγγίξει όμως, θα μπορούσε να το κάνει με μεγαλύτερο βάθος κι ένταση.
Βαθμολογία 6/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Έρωτας Από Την Αρχή
Είδος: Δραματική
Σκηνοθέτης: Michael Sucsy
Πρωταγωνιστές: Rachel McAdams, Channing Tatum, Sam Neill, Jessica Lange, Wendy Crewson, Scott Speedman, Kristina Pesic, Jessica McNamee, Jeananne Goossen, Joe Cobden, Rachel Skarsten, Tatiana Maslany
Παραγωγή: 2012
Διάρκεια: 104'

Επίσημο site:

Τρίτη, Φεβρουαρίου 21, 2012

ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2011 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Ανακοινώθηκαν τα Κρατικά Βραβεία Παιδικού Βιβλίου 2011, που αφορούν στις εκδόσεις έτους 2010, στα οποία κατέληξε η Επιτροπή Κρατικών Βραβείων Παιδικού Βιβλίου από τον βραχύ κατάλογο των υποψηφίων προς βράβευση έργων, μετά από επανειλημμένες συνεδρίες και μακρές συζητήσεις, από τη Διεύθυνση Γραμμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. 

Την Επιτροπή Κρατικών Βραβείων Παιδικού Βιβλίου αποτελούν:
1. Άντα Κατσίκη, Καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως Πρόεδρος
2. Μένη Κανατσούλη, Καθηγήτρια Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ως Αντιπρόεδρος
3. Ανδρέας Καρακίτσιος, Κριτικός Παιδικής Λογοτεχνίας-Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
4. Βασιλική Νίκα, Κριτικός-Επιμελήτρια Εκδόσεων Παιδικής Λογοτεχνίας
5. Σούλα Οικονομίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
6. Άρης Δημοκίδης, Συγγραφέας
7. Βασίλης Παπαθεοδώρου, Συγγραφέας
8. Έφη Λαδά, Εικονογράφος
9. Πέτρος Μπουλούμπασης, Εικονογράφος 

Οι υποψήφιοι και οι νικητές αναλυτικά: 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: 
Χρήστος Μπουλώτης - "Τα Πολύτιμα Σκουπίδια Του Κυρίου Νο" Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Αγγελική Βαρελλά - "Φιλία Σε Τέσσερις… Ρόδες" Εκδόσεις Πατάκη 
Αγγελική Δαρλάση - "Το Δέντρο Που Είχε Φτερά" Εκδόσεις Παπαδόπουλος 
Λιλή Λαμπρέλλη - "Το Κρυμμένο Νερό" Εκδόσεις Πατάκη 
Αλεξάνδρα Μητσιάλη - "Με Λένε Νιλουφέρ" Εκδόσεις Πατάκη 
Αμάντα Μιχαλοπούλου - "Διακοπές Στο Σπίτι Με Τον Ισίδωρο" Εκδόσεις Πατάκη 
Τασούλα Τσιλιμένη - "Το Κυνήγι Της Πρασινοπασχαλίτσας" Εκδόσεις Διάπλαση 
Κώστας Χαραλάς - "Το Κουτί Του Θυμού" Εκδόσεις Μεταίχμιο 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΦΗΒΙΚΟΥ-ΝΕΑΝΙΚΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: 
Μαρία Παπαγιάννη - "Το Δέντρο Το Μονάχο" Εκδόσεις Πατάκη 
Τζένη Θεοφανοπούλου - "Χωρίς Τη Μαμά Μου" Εκδόσεις Ψυχογιός 
Μάνος Κοντολέων - "Ανίσχυρος Άγγελος" Εκδόσεις Πατάκη 
Κωστής Μακρής - "Ο Πιοζ Νάμε Και Οι Πέντε Γάτες" Εκδόσεις Πατάκη 
Φίλιππος Μανδηλαράς - "Κάπου Ν΄ Ανήκεις" Εκδόσεις Πατάκη 
Ελένη Πριοβόλου - "Τσόκο Μπλοκ" Εκδόσεις Καστανιώτης 
Βασίλης Ραϊσης - "Μάγος Χωρίς Βαρύτητα" Εκδόσεις Διάπλαση 
Κίρα Σίνου -΄Ερικα Αθανασίου - "Στο Σταυροδρόμι Της Ημισελήνου" Εκδόσεις Κέδρος 
Ελένη Σβορώνου - "Στον Αστερισμό Των Διδύμων" Εκδόσεις Πατάκη 
Παντελής Σταματελόπουλος – Ηλιοπούλου Μαρία - "Ο Κλέφτης Του Θησαυρού Του Αλή Πασά" Εκδόσεις Κέδρος 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: 
Μυρτώ Δεληβοριά (εικονογράφος), Α. Παπαθεοδούλου (συγγραφέας) - "Η Πόλη Που Έδιωξε Τον Πόλεμο" Εκδόσεις Πατάκη 
Νικόλας Ανδρικόπουλος (εικονογράφος), Μαρίνα Κούτρα (συγγραφέας) - "Γραμματομαχίες" Εκδόσεις Λιβάνης 
Απόστολος Βέττας (εικονογράφος), Σ. Μητακίδου - Ε. Τρέσσου (συγγραφείς) - "Η Μαίρη Πινέζα" Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο 
Κατερίνα Βερούτσου (εικονογράφος), Χρυσάνθη Καραϊσκου (συγγραφέας) - "Το Ταλέντο Του Ήλιου" Εκδόσεις Διάπλαση 
Ντανιέλα Σταματιάδη (εικονογράφος), Κυριάκος Χαρίτος (συγγραφέας) - "Το Βιβλίο Των Δικών Σου Χριστουγέννων" Εκδόσεις Μεταίχμιο 
Εύη Τσακνιά (εικονογράφος), Αθηνά Μπίνιου (συγγραφέας) - "Στο Πανηγύρι Των Πουλιών" Εκδόσεις Πατάκη 
Κιάρα Φεντέλε (εικονογράφος), Βαγγέλης Ηλιόπουλος (συγγραφέας) - "Ο θησαυρός Του Βιβλιοπόντικα" Εκδόσεις Πατάκη 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: 
Άλκηστη Χαλικιά - "Στο Πάρκο Με Τα Ζώα" Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο 
Μαρία Αγγελίδου - "Το Βιβλίο Των Πειρατών" Εκδόσεις Λιβάνη 
Σοφία Γιαλουράκη - "Η Αφροδίτη Της Μήλου Κλαίει" Εκδόσεις Ερευνητές 
Φίλια Δενδρινού - "Το Καπέλο Του Καλλιτέχνη Βίνσεντ Βαν Γκογκ" Εκδόσεις Λιβάνη 
Σοφία Ζαραμπούκα - "Τα Αδέσποτα" - Εκδόσεις Μεταίχμιο 
Εύη Πίνη - Καλλιόπη Κύρδη - "Πάμε Στο Μουσείο Της Ακρόπολης" Εκδόσεις Παπαδόπουλος

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 20, 2012

WRITERS GUILD AWARDS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Επέλεξαν και οι σεναριογράφοι της Αμερικής τους εκλεκτούς τους στο Hollywood Paladioum του Λος Άντζελες. Οι νικητές αναλυτικά. Να θυμίσουμε πως οι σεναριογράφοι που δεν είναι μέλη της Ένωσης, δεν είναι υποψήφιοι σε καμία κατηγορία. Οι νικητές αναλυτικά:

SCREENPLAY NOMINEES

ORIGINAL SCREENPLAY:
Midnight In Paris (Woody Allen)
50/50 (Will Reiser)
Bridesmaids (Annie Mumolo, Kristen Wiig)
Win Win (Tom McCarthy, Joe Tiboni)
Young Adult (Diablo Cody)

ADAPTED SCREENPLAY:
The Descendants (Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash)
The Girl With The Dragon Tattoo (Steven Zaillian)
The Help (Tate Taylor)
Hugo (John Logan)
Moneyball (Steven Zaillian, Aaron Sorkin)

DOCUMENTARY SCREENPLAY:
Better This World (Katie Galloway, Kelly Duane de la Vega)
If A Tree Falls: A Story Of The Earth Liberation Front (Marshall Curry, Matthew Hamachek)
Nostalgia For The Light (Patricio Guzman)
Pina (Wim Wenders)
Position Among The Stars (Hetty Naaijkens-Retel Helmrich, Leonard Retel Helmrich)
Senna (Manish Pandey)

TELEVISION NOMINEES

DRAMA SERIES:
Breaking Bad (AMC)
Boardwalk Empire (HBO)
Game Of Thrones (HBO)
The Good Wife (CBS)
Homeland (Showtime)

COMEDY SERIES:
Modern Family (ABC)
30 Rock (NBC)
Curb Your Enthusiasm (FX)
Parks And Recreation (NBC)

NEW SERIES:
Homeland (Showtime)
Episodes (HBO)
The Killing (AMC)
New Girl (Fox)

EPISODIC DRAMA:
Box Cutter "(Breaking Bad" - AMC)
A Dangerous Maid ("Boardwalk Empire" - HBO)
The Age Of Reason ("Boardwalk Empire" - HBO)
End Times ("Breaking Bad" - AMC)
The Good Soldier ("Homeland" - Showtime)

EPISODIC COMEDY:
Caught In The Act ("Modern Family" - ABC)
Goodbye Michael, Part 2 ("The Office" - NBC)
Mother's Day ("Modern Family" - ABC)
Object Impermanence ("Weeds" - Showtime)
PDA ("The Office" - NBC)
Queen Of Jordan ("30 Rock" - NBC)

LONG FORM - ORIGINAL:
"Cinema Verite" (HBO)
"Five, Pearl", "Charlotte", "Cheyanne", "Lili", "Mia" (Lifetime)

LONG FORM - ADAPTED:
Too Big To Fail (HBO)
Mildred Pierce (HBO)

ANIMATION:
Homer The Father ("The Simpsons" - Fox)
Bart Stops To Smell The Roosevelts ("The Simpsons" - Fox)
The Blue And The Gray ("The Simpsons" - Fox)
Donnie Fatso ("The Simpsons" - Fox)
Moonstruck ("Ben 10: Ultimate Alien" - Cartoon Network)
The Silence Of The Clamps ("Futurama" - Comedy Central)

COMEDY / VARIETY - (INCLUDING TALK) SERIES:
The Colbert Report (Comedy Central)
Conan (TBS)
Jon Benjamin Has A Van (NBC)
Real Time With Bill Maher (HBO)
Saturday Night Live (NBC)
The Daily Show With Jon Stewart (Comedy Central)

COMEDY / VARIETY - MUSIC, AWARDS, TRIBUTES - SPECIALS:
After The Academy Awards (ABC)
The Kennedy Center Honors (CBS)

DAYTIME DRAMA:
General Hospital (ABC)
All My Children (ABC)
The Young And The Restless (CBS)

CHILDREN'S - EPISODIC & SPECIALS:
Hero Of The Shadows ("Supah Ninjas" - Nickelodeon)
The Good Birds Club ("Sesame Street" - PBS)
iLost My Mind ("iCarly" - Nickelodeon)
Luther Turns 4 ("Zeke And Luther" - Disney XD)
Oh, Brother ("The Troop" - Nickelodeon)
The Prince Frog ("Imagination Movers" - Disney Channel)

DOCUMENTARY - CURRENT EVENTS:
Top Secret America ("Frontline" - PBS)
Smartest Machine On Earth ("Nova" - PBS)
The Spill ("Frontline" - PBS)

Κυριακή, Φεβρουαρίου 19, 2012

62ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ


Το 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου έλαβε τέλος και οι μεγάλοι νικητές της Χρυσής και Αργυρής Άρκτου του επίσημου διαγωνιστικού είναι οι εξής: 

Χρυσή Άρκτος:
Cesare Deve Morire 

Αργυρή Άρκτος:
Csak a Szel

Αργυρή Άρκτος Σκηνοθεσίας:
Christian Petzold - "Barbara"

Αργυρή Άρκτος Καλύτερου Ηθοποιού:
Mikkel Folsgaard - "En Kongelig Affaere"

Αργυρή Άρκτος Καλύτερης Ηθοποιού:
Rachel Mwanza - "Rebelle"

Αργυρή Άρκτος Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος:
Lutz Reitemeier (φωτογράφος) - "Bai Lu Yuan")

Αργυρή Άρκτος Σεναρίου:
Nikolaj Arcel, Rasmus Heisterberg - "En Kongelig Affaere"

Βραβείο Alfred Bauer:
Tabu

Ειδική Μνεία:
L`Enfant d`en Haut

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 16, 2012

ASC AWARDS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Πραγματοποιήθηκε και η 26η τελετή απονομής της της Αμερικανικής Ένωσης Κινηματογραφιστών (ASC). Οι νικητές αναλυτικά: 

Feature Film: 
Emmanuel Lubezki - "The Tree Of Life" 
Guillaume Schiffman - "The Artist" 
Jeff Cronenweth - "The Girl With The Dragon Tattoo" 
Robert Richardson - "Hugo" 
Hoyte Van Hoytema - "Tinker Tailor Soldier Spy" 

One-Hour Episodic Television Series/Pilot: 
Jonathan Freeman - (ASC) Boardwalk Empire (“21”) 
David Franco - (HBO) Boardwalk Empire (“To The Lost”) 
David Katznelson - (PBS) Downton Abbey (Pilot) 
John Lindley - (ABC) Pan Am (Pilot) 
David Stockton - (NBC) Chase (“Narco Part 2”) 

Television Movie/Miniseries: 
Martin Ruhe - (PBS) Page Eight 
Ed Lachman - (HBO) Mildred Pierce 
Kevin Moss - (Showtime) Chicago Overcoat 
David Moxness - (ReelzChannel) The Kennedys (“Moral Issues And Inner Turmoil”) 
Wojciech Szepel - (PBS) Any Human Heart (“Episode 2”) 

A Half-Hour Episodic Series Or Pilot: 
Michael Weaver - (Showtime) Californication (“Suicide Solution”)
James Bagdonas - (ABC) Modern Family (“Bixby’s Back”) 
Michael Balfry - (The Hub R.L.) Stine’s The Haunting Hour (“Brush With Madness”) 
Vanja Cernjul - (HBO) Bored To Death (“Forget The Herring”) 
Levie Isaacks - (ABC) Man Up (“Acceptance”) 

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 15, 2012

Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου: 
Από την εποχή της Χιονάτης κανείς δεν είχε τόσα μπλεξίματα με τα μήλα όσα η Κλαιρ, που ζούσε μόνη, κλεισμένη στον εαυτό της, κέρδιζε τη ζωή της μαγειρεύοντας και νοστίμιζε τα φαγητά της με τα μυρωδικά του κήπου της.
Όμως σ’ αυτό τον κήπο υπήρχε και μια μηλιά με την παράξενη συνήθεια να πετάει τα φρούτα της στους περαστικούς. Κι αν κανείς ξεγελιόταν κι έτρωγε… αλίμονό του!
Η επιστροφή της άσωτης αδερφής της μετά από δέκα χρόνια, η γνωριμία της με τη μικρή ανιψιά της αλλά και η εμφάνιση ενός γοητευτικού γείτονα αναστατώνουν την ήσυχη, μοναχική ζωή της Κλαιρ, που καταλαβαίνει ότι είναι καιρός πια ν’ ανοίξει την καρδιά της και το μαγικό κήπο της στους άλλους.

Προσωπική άποψη:
Οι περισσότεροι από εσάς, ή τουλάχιστον οι πιο μόνιμοι αναγνώστες, θα έχετε ακουστά τη φίλη μου Νικολέτα, η οποία είναι επίσης γνωστή με το προσωνύμιο 'γκρίνια'. Είναι πάμπολλες οι φορές οι οποίες έχω ακούσει εξάψαλμο από το στόμα της γιατί δεν έχω δει ακόμα κάποια ταινία ή δεν έχω διαβάσει κάποιο βιβλίο, ιδιαίτερα όταν μου το έχει προτείνει ξανά και ξανά. Συνήθως βαριέμαι να την ακούω και τελικά υποχωρώ για να σώσω την ακοή μου. Άλλες φορές πάλι είμαι παρασυρμένη από άλλες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να την κάνω έξαλλη και τελικά, να σπεύδει σε πρώτη ευκαιρία, όσον αφορά τα βιβλία τουλάχιστον, να τα αγοράσει και να μου τα κάνει δώρο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και "Ο Μαγικός Κήπος", ένα βιβλίο που υπό άλλες συνθήκες δεν είναι βέβαιο κατά πόσο θα το αγόραζα, έστω κι αν το να το πιάσω στα χέρια μου περνώντας από το ράφι ενός βιβλιοπωλείο ήταν αρκετά πιθανό.

Βρισκόμαστε στην αμερικάνικη επαρχία όπου η Κλαιρ, μια γυναίκα που έχει περάσει τα τριάντα, ζει μόνη της στο πατρικό της σπίτι, το μοναδικό μέρος στον κόσμο όπου ένιωσε ποτέ ασφαλής. Μοναδική της συντροφιά, τα βότανα και τα μυρωδικά που ανθίζουν στον κήπο που με τόση αγάπη φροντίζει και εν συνεχεία αξιοποιεί στην κουζίνα και τη μαγειρική της, το οποίο δεν αποτελεί μόνο έναν τρόπο εκτόνωσης και καλλιέργειας μιας τέχνης που κατέχει και αγαπά αλλά και το μέσο βιοπορισμού της. Είναι ένας άνθρωπος ελεύθερος και παράλληλα, ιδιαίτερα εσωστρεφής. Από τον θάνατο της μητέρας της και την φυγή της αδερφής της δέκα χρόνια πριν, δεν έχει επιτρέψει σε κανέναν να μπει στο σπίτι και την καρδιά της. Όμως τα πράγματα σύντομα αλλάζουν! Ο γοητευτικός γείτονας την πολιορκεί, η αδερφή της επιστρέφει μαζί με ανηψιά της οποίας την ύπαρξη αγνοούσε και η Κλαιρ πρέπει όχι μόνο να τους δεχτεί στη ζωή της αλλά, να πολεμήσει όλες τις φοβίες της που την καταδίκασαν στην επιλογή μιας ζωής μοναχής και στερημένης από συναισθήματα.

Η Κλαιρ μεγάλωσε νιώθοντας αντιπάθεια για την αδερφή της πιστεύοντας ότι εκείνη ήταν πιο σημαντική για τη μητέρα τους, οδηγώντας την να εγκατασταθεί κάπου μόνιμα, εγκαταλείποντας τη νομαδική ζωή κλεψιάς, αγωνία και φόβου που την είχε μαθημένη. Κέρδισε την σταθερότητα που τόσο απεγνωσμένα ήθελε όχι γιατί την άξιζε εκείνη αλλά, η μικρή της αδερφή και η ζήλια που γέννησε αυτό δεν έσβησε ποτέ. Η αδερφή της από την άλλη μισούσε την σταθερότητα του σπιτιού της, μισούσε την κληρονομιά που έφερε το επίθετό της, πιστεύοντας ότι την καταδίκαζε σε μια ζωή που δεν ήθελε, ότι την εμπόδιζε από το να αποκτήσει όλα όσα θα ήθελε. Μισούσε όσα αγαπούσε η Κλαιρ και μόλις μπόρεσε, έφυγε μακριά τους, ζώντας όπως η μητέρα τους πριν πεθάνει, σβήνοντας αρχικά την ζήλια της στέρησης για να την ανταλλάξει λίγο αργότερα με έναν φόβο άγριο και άσβεστο, με έναν φόβο που θα την ακολουθούσε παντού και που αργότερα είναι εκείνος που την έσπρωξε να γυρίσει πίσω σε όλα όσα αρνήθηκε. Όχι για εκείνην, αλλά για την κόρη της. Γιατί αν εκείνη είχε περιφρονήσει την σταθερότητα, είχε γνωρίσει το άγριο πρόσωπο μακριά από αυτήν και δεν το ήθελε για το παιδί της.

Η Allen δημιουργεί ένα μυθιστόρημα το οποίο χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο επίπεδα. Το πρώτο, είναι και το πιο ουσιώδες. Είναι εκείνο στο οποίο προσπαθεί να μας εξηγήσει τους λόγους που οι χαρακτήρες της έχουν τις προσωπικότητες αυτές με τις οποίες μας συστήνονται και παράλληλα, να μας παρουσιάσει όλα τα γεγονότα που καθόρισαν τις επιλογές τους, τα βιώματα εκείνα που βοήθησαν στη σύνθεση του παρόντος εαυτού τους, όλα τα συναισθηματικά τραύματα που οδήγησαν σε δρόμους που τελικά σφράγισαν τις συνδέσεις μεταξύ τους και πολύ περισσότερο, τη σύνδεση με την ίδια την ευτυχία για να βυθιστούν σε μια δυστυχία που έστω και με διαφορετικές προεκτάσεις, παρέμενε βαριά και δύσκολη. Επιπλέον, μας επιτρέπει να γνωρίσουμε την κληρονομιά της οικογένειας Γουέβερλι, την γοητεία του να αποτελείς κλαδί ενός οικογενειακού δέντρου σαν αυτό, αν  μπορείς να αποδεχτείς τη φύση του αλλά, και τη δυσκολία να διαχειριστείς όλα όσα επιφέρει ως αποτέλεσμα της συμπεριφοράς εκείνων που δεν μπορούν να καταλάβουν, ως προς το πρόσωπό σου. Μερικές φορές, οι μεγάλες ευλογίες αποτελούν κατάρα για τους άλλους, για όσους δεν καταλαβαίνουν ή όσους φοβούνται την αλήθεια τους. Καμά φορά αποτελούν κατάρα και για εμάς, όταν νομίζουμε ότι μας καταστρέφουν, όταν φυσικά δεν έχουμε ψάξει βαθιά μέσα μας για τα θετικά.

Το δεύτερο επίπεδο της ιστορίας είναι κάπως πιο ανάλαφρο, αν μπορεί να μου επιτραπεί ο χαρακτηρισμός. Έχοντας γνωρίσει τους χαρακτήρες σε βάθος, έχοντας εξερευνήσει τα πάθη και τους φόβους τους, τις επιθυμίες και τα θέλω τους, έχοντας απογυμνωθεί από τα λάθη του παρελθόντος έχοντας να αντιμετωπίσουν το μέλλον το οποίο και παρουσιάζεται ιδιαίτερα ελπιδοφόρο, ξεκάθαρο και λυτρωτικό, ως μια αποζημίωση όσων στερήθηκαν και όλων εκείνων των πραγμάτων που τους πλήγωσαν, η ιστορία κυλάει σαν νερό και έτσι ακριβώς, ρουφιέται από τον αναγνώστη που παρασύρεται σε μυρωδιές, γεύσεις και συναισθήματα, χωρίς καν να συνειδητοποιήσει πως έφτασε στο ευτυχισμένο τέλος. Ναι, μην περιμένετε κάτι διαφορετικό! Η ψυχανάλυση και η εσωτερική αναζήτηση τελειώνει στο πρώτος μέρος του βιβλίου και στο δεύτερο το παραμύθι ξετυλίγεται έτσι όπως αρμόζει σε κάθε καραμελένια, πασπαλισμένη με χρυσόσκονη ιστορία και αυτή τη γεύση, αυτή την εικόνα, αυτή την αίσθηση συγκρατούμε.

"Ο Μαγικός Κήπος" είναι ένα καθαρόαιμο δείγμα σύγχρονης λογοτεχνίας, με μια μικρή ιδιαιτερότητα σε σχέση τουλάχιστον με άλλα της ίδιας κατηγορίας. Το συγκεκριμένο έχει μια δόση φανταστικού και υπερφυσικού στοιχείου, χωρίς ωστόσο να είναι σε τέτοια έκταση όπου θα το εντάξει και στο ανάλογο λογοτεχνικό είδος αλλά, ικανό να το παρουσιάσει ως ένα σύγχρονο παραμύθι, τοποθετημένο στον κόσμο που όλοι μας ζούμε και γνωρίζουμε και που παρ' όλα ταύτα, κρύβει μια αρκετά ισχυρή δόση μαγείας που στα χέρια εκείνων που κατέχουν τη γνώση και την ικανότητα να την χειριστούν με τον κατάλληλο τρόπο, μπορεί να γίνει κάτι περισσότερο από γοητευτική. Ναι... με πολύ απλά λόγια αυτό είναι "Ο Μαγικός Κήπος". Ένα σύγχρονο, εκμοντερνισμένο παραμύθι, πασπαλισμένο με μια δόση μαγείας, οικογενειακή παράδοση και πολλές μυρωδιές, γεύσεις και χρώματα. Αν θα σας το πρότεινα; Ανεπιφύλακτα, είτε ανήκει στους κλασσικούς, είτε στους εναλλακτικούς, μεταφυσικούς αναγνώστες. Θα είναι το λιγότερο, ένα ευχάριστο διάλειμμα.
Βαθμολογία 9/10 

Ταυτότητα βιβλίου: 
Συγγραφέας: Sarah Addison Allen
Μεταφραστής: Αγγελίδου Μαρία
Εκδόσεις: Ωκεανίδα
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2008
Αρ. σελίδων: 352
ISBN: 978-960-410-501-4

Τρίτη, Φεβρουαρίου 14, 2012

Η ΑΙΣΧΥΝΤΡΑ (ΒΙΒΛΙΟ 1): ΣΤΟ ΛΑΚΚΟ ΤΩΝ ΔΡΑΚΩΝ

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Η Αισχύντρα έχει το χάρισμα να αποκαλύπτει τα πιο σκοτεινά μυστικά και εγκλήματα της ανθρώπινης ψυχής. Ένα χάρισμα πολύ χρήσιμο, που μερικές φορές μοιάζει και με κατάρα.
Αυτό, τουλάχιστον, πιστεύει η Ντίνα όταν καταλαβαίνει ότι το χάρισμα που έχει κληρονομήσει από τη μητέρα της κάνει όλους τους παιδικούς της φίλους καχύποπτους απέναντί της.
Όταν καλούν τη μητέρα της στο κάστρο του Ντάναρκ για να αποκαλύψει την αλήθεια ενός τριπλού φονικού, η Ντίνα αναγκάζεται να συμφιλιωθεί με τα μάτια της Αισχύντρα, αλλιώς η μητέρα της θα πέσει στα σαγόνια των φρικτών δράκων του Ντάναρκ. Και ο χειρότερος δράκος από όλους έχει ανθρώπινη μορφή.

Προσωπική άποψη:
Πρέπει να έχει περάσει τουλάχιστον ένας χρόνος από τότε που η καλή μου φίλη Αργυρώ μου πρότεινε να διαβάσω την τετραλογία της "Αισχύντρα", πιστεύοντας ότι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απ' όσα έχουμε διαβάσει το τελευταίο διάστημα στη λογοτεχνία του φανταστικού, κάτι που κάνει τη διαφορά, έστω κι αν δεν στέκεται ικανό να σε εντυπωσιάσει από το πρώτο κι όλας βιβλίο. Η αλήθεια είναι ότι είχα κάποιο δισταγμό και ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι για μια ακόμη φορά, το βιβλίο βρισκόταν στο παιδικό τμήμα, με χαρακτηρισμό μιας ηλικίας την οποία έχω περάσει προ πολλού. Φυσικά η ταξινόμηση αυτή έχει αποδειχτεί και στο παρελθόν ηλίθια οπότε και τελικά το τόλμησα κι ενώ δεν θα μπορούσα να πω ότι ενθουσιάστηκα, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι γνώρισα έναν πολύ ενδιαφέρον χαρακτήρα της λογοτεχνίας του φανταστικού, ξεχωριστό και ιδιαίτερο.

Η πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας είναι η Ντίνα, ένα δεκάχρονο κορίτσι, το οποίο κατοικεί σε ένα χωριό μαζί με την μητέρα, τον μεγαλύτερο αδερφό και τη μικρότερη αδερφή της. Ο ακριβής τόπος και χρόνος, είναι δύο έννοιες που δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε και αυτό είναι κατά παράδοξο τρόπο ένα από τα πρώτα θετικά στοιχεία της ιστορίας καθώς, μας παρασύρουν στο άγνωστο χωρίς να ζητάμε περισσότερες διευκρινήσεις από αυτές που είναι απαραίτητες για να κατανοήσουμε την εξέλιξη των πραγμάτων. Η Ντίνα ζει μια παιδική ηλικία η οποία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι και που πολύ λιγότερο διακρίνεται για τις κοινωνικές της σχέσεις. Φυσικά αυτό δεν είναι επιλογή της ίδιας αλλά, του κόσμου που ζει γύρω της καθώς, δεν φτάνει που είναι ένα από τα μπάσταρδα παιδιά μιας γυναίκας που κανείς δεν ξέρει καν αν έχουν τον ίδιο πατέρα αλλά, ακόμα χειρότερα, είναι η κόρη της Αισχύντρα και μάλιστα, έχει κληρονομήσει το χάρισμά της, ένα χάρισμα που η ίδια η μικρή θεωρεί περισσότερο κατάρα καθώς την καταδικάζει σε μια μοναχική ζωή, πολύ διαφορετική από αυτήν που θα ήθελε να ζει.

Βρίσκω πολύ λογικό να αναρωτιέστε τι στο καλό σημαίνει ο χαρακτηρισμός, Αισχύντρα. Δεν σας αδικώ καθότι την ίδια απορία είχα κι εγώ πριν καλά-καλά ξεκινήσω την ανάγνωση του βιβλίου. Η λέξη Αισχύντρα δεν υπάρχει σε κανένα επίσημο λεξικό, είναι δημιούργημα της συγγραφέως και στην προκειμένη περίπτωση, μεταφραστικό δημιούργημα του κύριου Γλυνάτση Θέμελη ο οποίος και μετέφρασε το εν λόγω βιβλίο. Η Αισχύντρα λοιπόν είναι μια γυναίκα που κατέχει ένα πολύ ξεχωριστό χάρισμα. Με τη σωστή χρήση της φωνής της, μπορεί να αναγκάσει οποιονδήποτε να την κοιτάξει στα μάτια, χρησιμοποιώντας τη δύναμη του βλέμματός της η οποία και κάνει κάθε άτυχο που θα το συναντήσει, να δει βαθιά μέσα του όλα εκείνα τα πράγματα τα οποία έχει κάνει και αισθάνεται κατά βάθος ντροπή, είτε προσπαθεί να την κρύψει είτε όχι, εξωτερικεύοντάς την προκειμένου να φτάσουμε στην παραδοχή της. Φυσικά αυτό είναι κάτι που κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν ευχαριστίεται, πόσο μάλλον το 'θύμα' της ντροπής. Οι άνθρωποι άλλωστε από τη φύση τους δεν μπορούν να δεχτούν εύκολα ότι δεν καταλαβαίνουν, πόσο μάλλον όταν αυτό το κάτι μπορεί να τους εκθέσει.

Μπορεί λοιπόν η Ντίνα να μην εκτιμάει το χάρισμα που κληρονόμησε ωστόσο, είναι πολλοί εκείνοι που καταφεύγουν στην Αισχύντρα προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη, ακόμα και σε εγκλήματα. Όταν ένα στυγερό έγκλημα απαιτεί την παρουσία της μητέρας της, γίνεται το πρώτο βήμα για να αλλάξει η ζωή της όπως την ήξερε. Η μικρή Ντίνα δεν θα πρέπει απλά να αποδεχτεί το χάρισμά της αλλά, να βοηθήσει τη μητέρα της, η οποία βρίσκεται ξαφνικά στα χέρια ανθρώπων που δεν θα διστάσουν να την βλάψουν προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους αλλά, και να βοηθήσει παράλληλα έναν άνθρωπο ο οποίος, όσο κι αν τα γεγονότα δείχνουν το αντίθετο, έχει φορτωθεί το βάρος ενός εγκλήματος που δεν διέπραξε προκειμένου να ταπεινωθεί στα μάτια ενός ολόκληρου λαού, βοηθώντας έτσι όσου κινούνται μοχθηρά στις σκιές να ανέβουν στην εξουσία δημιουργώντας μια νέα τάξη πραγμάτων. Κι εδώ λοιπόν τίθεται άλλο ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της ιστορίας. Το ζήτημα της ηθικής, εκείνο που μας υπαγορεύει αν θα πράξουμε προς όφελός μας ή προς όφελος της δικαιοσύνης ακόμα κι αν κινδυνέψουμε να χάσουμε πολύτιμα για εμάς πράγματα.

Η Lene Kaaberbol δημιουργεί έναν φανταστικό κόσμο όπου δοξασίες, μαγεία, ιδιαίτερα χαρίσματα, δράκοι, συνωμοσίες και σκοτεινά μυστικά μπλέκονται σε ένα γαϊτανάκι εκπλήξεων και εξελίξεων που μπορεί στην παρούσα φάση να μην οδηγούν στην κορύφωση παρ' όλα ταύτα, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες για το μέλλον. Η δράση είναι ικανοποιητική, η ροή των γεγονότων είναι γρήγορη και ξεκούραστη και όλα αυτά συνηγορούν στο να φτάσουμε στην τελευταία σελίδα του βιβλίου χωρίς καν να το καταλάβουμε. Το σύμπαν που ξεκινά να πλάθει η συγγραφέας είναι λίγο ρευστό αλλά αυτό είναι κάτι που μπορεί να δικαιολογηθεί ως έναν βαθμό από τον περιορισμένο χώρο δράσης καθώς και από το ότι έχει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ουσία των χαρακτήρων, η οποία μας συγκινεί και μας προσεγγίζει με μεγάλη ευκολία, παρά στο φαίνεσθαι που τους περιβάλλει. Η μικρή Ντίνα είναι πραγματικά ένας γοητευτικός, έξυπνος και στοργικός χαρακτήρας, του οποίου την εξέλιξη ανυπομονώ να δω σύντομα.
Βαθμολογία 8,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Lene Kaaberbol
Μεταφραστής: Γλυνάτσης Θέμελης
Εκδόσεις: Πατάκης
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2007
Αρ. σελίδων: 246
ISBN: 978-960-16-2506-2

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 13, 2012

BAFTA AWARDS 2012 - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ


Θριαμβευτής για μια ακόμη φορά το "The Artist" που αναδείχτηκε ο μεγάλος νικητής των βρετανικών βραβείων BAFTA, τα οποία και πραγματοποίησαν την απονομή τους χθες το βράδυ στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, κερδίζοντας συνολικά 7 από τα βραβεία. Οι νικητές αναλυτικά:

Best Film:
The Artist
The Descendants
Drive
The Help
Tinker, Tailor, Soldier, Spy

Best Outstanding British Film:
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
My Week With Marilyn
Senna
Shame
We Need To Talk About Kevin

Best Director:
Michel Hazanavicius - "The Artist"
Nicolas Winding Refn - "Drive"
Martin Scorsese - "Hugo"
Tomas Alfredson, - "Tinker, Tailor, Soldier Spy"
Lynne Ramsay - "We Need To Talk About Kevin"

Best Actor:
Jean Dujardin - "The Artist"
George Clooney - "The Descendants"
Michael Fassbender - "Shame"
Gary Oldman - "Tinker, Tailor, Soldier, Spy"
Brad Pitt - "Moneyball"

Best Actress:
Meryl Streep - "The Iron Lady"
Bérénice Bejo - "The Artist"
Viola Davis - "The Help"
Tilda Swinton - "We Need To Talk About Kevin"
Michelle Williams - "My Week With Marilyn"

Best Supporting Actor:
Christopher Plummer - "Beginners"
Kenneth Branagh - "My Week With Marilyn"
Jim Broadbent - "The Iron Lady"
Jonah Hill - "Moneyball"
Philip Seymour Hoffman - "The Ides Of March"

Best Supporting Actress:
Octavia Spencer - "The Help"
Jessica Chastain - "The Help"
Judi Dench - "My Week With Marilyn"
Melissa McCarthy - "Bridesmaids"
Carey Mulligan - "Drive"

Best Original Screenplay:
The Artist
Bridesmaids
The Guard
The Iron Lady
Midnight In Paris

Best Adapted Screenplay:
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
The Descendants
The Help
The Ides of March
Moneyball

Best Foreign Language Film:
The Skin I Live In
Incendies
Pina
Potiche
A Separation

Best Documentary:
Senna
George Harrison: Living In The Material World
Project Nim

Best Animated Feature:
Rango
The Adventures Of Tintin
Arthur Christmas

Best Production Design:
Hugo
The Artist
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
War Horse

Best Cinematography:
The Artist
The Girl With The Dragon Tattoo
Hugo
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
War Horse

Best Costume Design:
The Artist
Hugo
Jane Eyre
My Week With Marilyn
Tinker, Tailor, Soldier, Spy

Best Film Editing:
Senna
The Artist
Drive
Hugo
Tinker, Tailor, Soldier, Spy

Best Makeup & Hair:
The Iron Lady
The Artist
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2
Hugo
My Week With Marilyn

Best Music:
The Artist
The Girl With The Dragon Tattoo
Hugo
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
War Horse

Best Sound:
Hugo
The Artist
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2
Tinker, Tailor, Soldier, Spy
War Horse

Best Visual Effects:
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2
The Adventures Of Tintin
Hugo
Rise Of The Planet Of The Apes
War Horse

Best Debut By A British Director, Writer Or Producer:
Paddy Considine - "Tyrannosaur"
Joe Cornish - "Attack the Block"
Will Sharpe, Tom Kingsley & Sarah Brocklehurst - "Black Pond"
Ralph Fiennes - "Coriolanus"
Richard Ayoade - "Submarine"

Best Short Film:
Pitch Black Heist
Chalk
Mwansa The Great
Only Sound Remains
Two And Two

Best Short Animation:
A Morning Stroll
Abuelas
Bobby Yeah

Orange Wednesdays Rising Star Award:
Adam Deacon
Chris Hemsworth
Tom Hiddleston
Chris O'Dowd
Eddie Redmayne

Academy Fellowship:
Martin Scorsece

Κυριακή, Φεβρουαρίου 12, 2012

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑΣ ΦΩΝΗΣ


01:55, ξημερώματα ώρα Ελλάδας, η αστυνομία του Λος Άντζελες επιβεβαίωσε το θάνατο της διάσημης τραγουδίστριας Whitney Houston, σε ηλικία 48 ετών. Ακόμα δεν υπάρχει κάποια επίσημη αιτία θανάτου ωστόσο οι αστυνομικοί οι οποίοι και βρήκαν τη σωρό της στο ξενοδοχείο Beverly Hilton όπου και διέμενε, επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται για εγκληματική ενέργεια. 
Γεννημένη στις 9 Αυγούστου του 1963 στο Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ, η Whitney Houston ξεκίνησε την πορεία της στη βιομηχανία του θεάματος ως μοντέλο. Πολύ σύντομα μεταπήδησε στην μουσική βιομηχανία κατακτώντας φήμη, πλούτη αλλά και την αγάπη του κοινού. 
To 1987 κυκλοφόρησε το άλμπουμ της με τίτλο "Whitney", το οποίο και σκαρφάλωσε αμέσως στο Νο 1 του billboard charts και ήταν το πρώτο γυναικείο άλμπουμ που κατάφερε να φτάσει σε αυτή τη θέση με το που κυκλοφόρησε. 
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έως τις αρχές του 2000, πούλησε εκατομμύρια άλμπουμς, κατακτώντας επάξια τον τίτλο μιας εκ των βασιλέων της ποπ μουσικής σκηνής. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες οι πωλήσεις των δίσκων της ξεπέρασαν τα 55 εκατομμύρια. 
Πέραν της μουσικής, ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο, πρωταγωνιστώντας σε ταινίες όπως τα "The Bodyguard" και "Waiting To Exhale". Προερχόμενη από οικογένεια με μουσικές καταβολές, δεν άργησε να χαρακτηριστεί από κοινό και κριτικούς ως η αντικαταστάτρια άλλων μεγάλων καλλιτεχνών όπως η Tina Turner, η Aretha Franklin, η οποία υπήρξε και πνευματική της μητέρα, αλλά και η Ella Fitzgerald. Μάλιστα με την σειρά της, επηρέασε καλλιτεχνικά ονόματα της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας όπως η Christina Aguilera αλλά και η Mariah Carey
Η μεγάλη αυτή καριέρα άρχισε να φθίνει όταν, όπως και η ίδια άλλωστε είχε παραδεχτεί, να κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών, όπως υπνωτικά χάπια, μαριχουάνα και αργότερα κοκαΐνη, κάτι για το οποίο οι περισσότεροι κατηγόρησαν τον τότε σύζυγό της, επίσης τραγουδιστή, Bobby Brown, με τον οποίο είχαν έναν ιδιαίτερα θυελλώδη γάμο. Η φωνή της πολύ σύντομα άρχισε να αδυνατεί να πιάσει τις ψηλές νότες που την χαρακτήρισαν στο παρελθόν, οι εμφανίσεις της γινόντουσαν όλο και πιο απογοητευτικές και οι πωλήσεις των άλμπουμ της να παίρνουν τον κατήφορο. 
Στη μακριά λίστα των βραβείων που έλαβε συμπεριλαμβάνονται 2 Emmy, 6 Grammy, 30 Billboard Music Award, 22 American Music Awards. Μέχρι το 2010 είχε βραβευτεί συνολικά 415 φορές και το σύνολο των πωλήσεων των άλμπουμ της ανά τον κόσμο αγγίζει τα 200 εκατομμύρια αντίτυπα. 
Ο θάνατός της επήλθε λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της παραγωγής του Αμερικανικού X-Factor, σύμφωνα με την οποία της ζητήθηκε να ενσωματωθεί με την κριτική επιτροπή του show, αποτελώντας το νέο της μέλος, μια πρόταση την οποία τελικά η ίδια δεν πρόλαβε να δεχτεί ή να αρνηθεί. 
 Η κόρη της Bobbi Kristina, το μοναδικό παιδί το οποίο απέκτησε και σήμερα είναι 19 ετών, είναι ο πιο στενός εν ζωή συγγενής που αφήνει πίσω της.
Το σίγουρο είναι πως αποτελεί μια τεράστια απώλεια για τον καλλιτεχνικό χώρο και αναμφίβολα, ένα ακόμα αδικοχαμένο ταλέντο που παρασύρθηκε από εξαρτησιογόνες ουσίες αφήνοντας να καταστραφεί τελικά, όχι μόνο μια μεγάλη καριέρα αλλά, η ίδια της η ζωή. Προσωπικά, θέλω να την θυμάμαι έτσι όπως ήταν κάποτε, λαμπερή, ταλαντούχα και όμορφη.